BUZ KIRICI
Tuvalet Kağıdı
Oyun No: 1-1
Oyunun Kategorisi: Buz Kırıcı
Oyunun Amacı: Eğitim başlangıçlarında katılımcıların birbirlerini tanımalarını sağlamak
Uygulama Alanı: Sınıf veya Açık Alan
Uygulama Süresi: 10-30 dakika
Tavsiye Edilen Kişi Sayısı: 10-20
Gerekli Malzemeler: 2 rulo tuvalet kağıdı
Nasıl Oynanır: Bu uygulam
a kişilerin birbirlerini tanımalarını, birbirini tanıyan kişilerin ise yakınlaşmasını sağlar.
Gruptaki katılımcılara tuvalet kağıtlarını uzatın ve istedikleri kadar almalarını söyleyin.
Her katılımcı kendisine istediği kadar tuvalet kağıdı aldıktan sonra tuvalet kağıdı rulosunu yanında oturan katılımcıya uzatacaktır.
Tüm katılımcıların tuvalet kağıdından istedikleri kadar yaprak almalarını bekleyin.
Her katılımcının, aldığı tuvalet kağıdı yaprağı kadar kendisiyle ilgili özel bir şey söylemesi gerektiğini anlatın.
Sırayla tüm katılımcıların konuşmasına izin verin, her tanıtımdan sonra muhakkak teşekkür edin.
ENERGIZER
Severim – Sevmem
Oyun No: 2-3
Oyunun Kategori
si: Energizer
Oyunun Amacı: Eğitimde durgunluk yaşanan, katılımcıların enerjisini kaybettiği veya konuşmaların tatsızlaştığı zamanlarda eğitimi canlandırmak amacıyla kullanılır.
Uygulama Alanı: Sınıf Eğitimleri
Uygulama Süresi: 15-20 dakika
Tavsiye Edilen Kişi Sayısı: Yok
Gerekli Malzemeler: Yok
Nasıl Oynanır: Katılımcılardan sırayla sevip-sevmedikleri iki nesne ile ilgili aşağıdakine benzer cümleler kurmalarını isteyin.
1. Örnek cümle olarak; “Ben ayran severim, ama soda sevmem,” açıklamasını yapın.
2. Sevdikleri şeyin harf sayısı, sevmedikleri şeyin harf sayısından 1 fazla olmalıdır.
3. Her açıklamadaki nesneler birbiriyle de ilişkili olmalıdır. Örneğin; içecekler, yiyecekler, renkler, desenler, kullanılabilir.
4. Oyun 3 tur geçtikten sonra durdurun ve katılımcılardan yanlarında oturan katılımcının söylediği cümleleri hatırlamalarını ve tekrarlamalarını söyleyin.
YETKİNLİK OYUNU
1 Adım Öne, 1 Adım Geriye
Oyun No: 3-22
Oyunun Kategorisi: Yetkinlik Oyunu
Hedeflenen Yetkinlikler: Takımdaşlık, Liderlik, İletişim
Oyunun Amacı: Ekip halinde çalışmanın zorluklarını değerlendirmek
Uygulama Alanı: Sınıf veya Açık Alan Eğitimleri
Uygulama Süresi: 15-20 dakika
Tavsiye edilen kişi sayısı: 12-24 kişi
Gerekli Malzemeler: Yok
Nasıl Oynanır: Tüm katılımcılar ayakta olacak şekilde 2 eşit gruba ayırılır.
1. Her iki grupta karşılıklı duracak biçimde konumlanır.
2. Her gruptaki katılımcılar karşılıklı olarak yan yana dizilir.
3. Eğitimcinin alkış sesi ile gruplardaki katılımcılar bir adım ileriye doğru karşı gruba doğru yaklaşırlar.
4. Her alkış sesi grup olarak bir adım ileri atılmasını ifade eder.
5. Eğitmen alkış hızını sürekli değiştirerek ekibin bir arada hareket etmesini zorlaştırır. Birçok hızlı ve sık, bir de yavaş aralıklarla alkışlar.
6. Grup üyelerinin bir arada hareket etmesi, hepsinin aynı anda 1 adım öne çıkması ve aynı hizada durması gerekir.
7. Eğer aynı anda adım atıp aynı hizada durmazlarsa, tüm grup geri 1 adım atacaktır.
8. Bu oyun her 2 gruptaki katılımcılar birbirine tamamen yaklaşıncaya kadar devam edilir.
Sonuç: Oyunun sonunda katılımcılara neden grup olarak 1 adım atmakta zorlandıklarını sorun. Her 2 grubun değerlendirmelerini ayrı ayrı alın. Ekip halinde hareket etmek için ortak bir amaç, ekibin arasında iletişim ve ekibi yönlendirecek bir lider olması çok önemlidir.